Is er plaats? Hoe werkt het als er geen plaats is? 

Een veel gestelde vraag bij ons is of wij plaats hebben. Begrijpelijk, want u heeft opvang nodig vanaf een bepaalde datum. Graag leggen wij uit wat u van ons mag verwachten na inschrijven of doorgeven van een wijziging.

Alle aanvragen plaatsen wij op de instroomlijst. Vanaf de instroomlijst plaatsen wij dagelijks kinderen. Het kan voorkomen dat iemand die later heeft ingeschreven al een plekje heeft, terwijl iemand die eerder heeft ingeschreven nog geen plekje heeft. Dat komt doordat het plaatsen niet op volgorde van inschrijven gaat. Hoe dan wel? 

Bij het plaatsen van kinderen hanteren wij een vaste volgorde. Zo hebben medewerkers van Yes! altijd voorrang en hebben ouders die al opvang afnemen voorrang op ouders die nog geen klant zijn van Yes!. Daarnaast zijn ouders die kiezen voor het Standaard pakket eerder aan de beurt dan ouders die kiezen voor het Vrije keus- of Flex-pakket. Tenslotte gaan ouders die meer dagen opvang nodig hebben voor ouders die minder dagen opvang nodig hebben. Verder is het handig om te weten dat maandag, dinsdag en donderdag over het algemeen de drukste dagen zijn en daar dus minder kans is op een plekje.
 
Zes maanden voor de gewenste ingangsdatum gaan wij voor u aan de slag. U hoort dan van ons of wij een plekje hebben voor uw kind. Langer dan zes maanden voor de gewenste ingangsdatum hebben wij nog geen zicht daarop. Hebben wij een plekje voor uw kind, dan ontvangt u van ons een aanbod. Hebben wij nog geen plekje voor uw kind dan blijft u op de instroomlijst staan totdat we wel een plekje hebben voor uw kind of totdat u aangeeft geen opvang meer te zoeken. Uiteraard kunt u de aangevraagde opvang waarvoor u op de instroomlijst staat, aanpassen. 

Het is voor ons helaas niet mogelijk om in te schatten hoe lang het duurt voordat wij een plekje hebben. Dit is afhankelijk van onder andere wijzigingen en opzeggingen van kinderen die van de door u gewenste opvang gebruikmaken. Zolang u geen aanbod van ons ontvangt, is er helaas nog geen plekje voor uw kind. Onze planningsmedewerkers zijn dagelijks bezig om kinderen te plaatsen.
 
Wijzigt uw wens voor opvang? Bijvoorbeeld andere dagen, andere locatie, andere startdatum of helemaal geen opvang meer nodig? Dan vragen wij u dit zo spoedig mogelijk aan ons door te geven, zodat wij met de juiste informatie voor u en andere ouders aan de slag kunnen.