Ouderapp

Met de ouderapp is het voor klanten mogelijk om foto’s te bekijken, kind(eren) afwezig/ziek te melden, ruildagen aanvragen en extra opvang aanvragen. Daarnaast kunnen klanten in de ouderapp ook gemakkelijk facturen en contracten inzien. Inloggen via [Mijn opvang op de website] blijft uiteraard ook mogelijk, in deze omgeving blijft alles hetzelfde. De ouderapp is beschikbaar in de App store of in de Play store.

 klik [hier] voor de handleiding om de ouderapp te installeren en hoe u hem verder kunt gebruiken. 

 

Veelgestelde vragen ouderapp 

Waar vind ik de organisatiecode?
Wanneer u de ouderapp heeft gedownload en voor de eerste keer inlogt in de ouderapp op uw telefoon, wordt er naar een QR-code of organisatie code gevraagd. Deze kunt u vinden via de computer op de [website] van het ouderportaal. Wanneer u nog niet ingelogd bent ziet u rechts de QR-code. Deze kunt u scannen met uw telefoon of hier vindt u de organisatiecode die u kunt invoeren.
Bent u al reeds aangemeld in het ouderportaal dan kunt u links op het hamburger menu (drie streepjes onder elkaar) klikken. Nu verschijnt ook de OR-code en de organisatiecode. Scan de QR-code met uw telefoon of voer de organisatie code in.

Hoe kan ik inloggen?
Als u de organisatiecode heeft ingevuld of de code gescand kunt u inloggen door middel van uw e-mailadres en het wachtwoord. Dit kan met deze inloggegevens als inloggen via de website op de computer.

Kunnen mijn partner en ik allebei gebruikmaken van de ouderapp?
U kunt allebei met uw eigen telefoon de ouderapp downloaden en vervolgens inloggen met uw eigen inloggegevens. Het is ook mogelijk om op beide telefoons in te loggen met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord.

Kan ik berichten sturen naar de locatie?
Ja het is mogelijk om berichten te sturen. Dit kan via de app en via de webversie van Mijn opvang. De berichten worden gelezen door naar de pedagogisch medewerkers op de groep.
Berichten versturen via de ouderapp: Via de knop ‘Berichten’ kunt u berichten lezen en versturen naar de groep van uw kind. Klik bovenin op het betreffende kind. U ziet nu alle berichten van en naar de groep van dit kind. Wanneer u een bericht wilt verzenden kiest u eerst bovenin het betreffende kind. Typ vervolgens onder aan uw bericht en klik op de verzendknop.
Berichten versturen via Mijn opvang: na het inloggen klikt u links bovenin op de drie streepjes. Daarna klikt u de naam van uw kind aan. Klik vervolgens op Berichten en op de volgende pagina ziet u alle berichten staan.

Wanneer worden mijn berichten gelezen?
De pedagogisch medewerkers lezen de berichten binnen 24 uur op werkdagen. De berichtenfunctie in de ouderapp nemen we in gebruik op 1 maart 2020. Voor dringende zaken kunt u nog steeds beter telefonisch contact opnemen met de groep.

Waarvoor kan ik berichten gebruiken?
U kunt berichten gebruiken om korte en niet dringende informatie door te geven die relevant is voor de medewerkers van de groep. De pedagogisch medewerkers kunnen berichten gebruiken om korte informatie door te geven die relevant is voor ouders. Hierbij kunt u denken aan het maken van een afspraak voor een kort gesprekje of een reminder om bijvoorbeeld een foto mee te nemen.
Ziek of afwezig melden, ruildagen aanvragen, extra opvang aanvragen of vakanties doorgeven kunt u via andere functies in de ouderapp aan ons doorgeven.

Kan ik mijn kind ziek melden in de ouderapp?
Ja, u kunt uw kind ziek melden in de ouderapp door in het startscherm de knoppen berichten en media door te swipen naar ‘Ziek melden’. Klik op het kind wat u ziek wilt melden. Bij ziek melden voert u de reden in en klikt u onderin op de knop ziekmelden. Het kind wordt voor de dag van vandaag ziek gemeld.

Kan ik mijn kind beter melden via de ouderapp?
Ja, u kunt uw kind beter melden in de ouderapp door in het startscherm de knoppen berichten en media door te swipen naar ‘Ziek melden’. Klik op het kind wat u beter wilt melden en klik onderin op de knop beter melden.

Kan ik een ruildag aanvragen?
Ja, het is via de ouderapp mogelijk om de opvang van uw kind te ruilen naar een andere dag.
Swipe op het startscherm naar ‘Ruilen’. Kies het betreffende kind en selecteer de van datum en tijd. Kies daarna de naar datum en tijd, voer eventueel een opmerking in en klik op de knop verzoek indienen. De ruildag is aangevraagd en wordt goedgekeurd of afgekeurd. U wordt hierover geïnformeerd via een e-mail.

Kan ik kind afwezig melden?
Ja, dit is mogelijk door via het startscherm te swipen naar ‘Afwezig melden’. Selecteer uw kind die u wilt afmelden. Kies vervolgens de van en tot datum en tijd. Voer de reden in en klik op de knop Afwezig melden.

Kan ik extra opvang aanvragen?
Ja, het is via de ouderapp mogelijk om een extra opvangdag (incidentele opvang) aan te vragen.
Swipe via het startscherm naar ‘Extra opvang’. Klik op het betreffende kind en kies de datum en tijd. Klik daarna op verzoek indienen. De extra dag is aangevraagd en wordt in behandeling genomen. U wordt hierover per e-mail geïnformeerd.

Kan ik mijn volgende kind aanmelden via de ouderapp?
Het is niet mogelijk om via de ouderapp een volgend kindje aan te melden. Dit kan wel via Mijn opvang de [website].

Kan ik ook foto’s bekijken in de ouderapp?
Via de knop ‘Media’ kunt u foto’s van uw (kinderen) bekijken. U krijgt een notificatie als er een nieuwe foto is toegevoegd.

Wanneer ontvang ik een push notificatie?
U ontvangt een push notificatie bij een nieuw bericht of als er een nieuwe foto is toegevoegd.
Via de app kunt u aangeven of u notificaties wilt ontvangen en op welke manier. Dit doet u bij de instellingen. Klik links onderin op de drie streepjes en kies vervolgens ‘Instellingen’. Wanneer u push notificaties wilt ontvangen voor nieuwe berichten en media zet u het schuifje naar rechts. Ook kunt u verschillend voor berichten en media aangeven of u een pushbericht, een mail, geen bericht of push en mail wilt ontvangen.

Kan ik gegevens aanpassen?
Het is in de ouderapp niet mogelijk om uw eigen gegevens aan te passen. Dit kan wel via Mijn opvang op de [website].

Waar vind ik mijn contracten in de ouderapp?
Onderin de ouderapp staan helemaal rechts het hamburger menu (drie streepjes onder elkaar). Als u daar op klikt dan vindt u het daar de contracten.

Kan ik mijn contract goedkeuren in de ouderapp?
Via de ouderapp is het alleen mogelijk om uw contract(en) in te zien. Wilt u uw contract goedkeuren, dan kunt u dit doen via Mijn opvang op de [website].

Kan ik mijn contract wijzigen in de ouderapp?
Via de ouderapp is het alleen mogelijk om uw contract(en) in te zien. Wilt u uw contract wijzigen, dan kunt u dit doen via Mijn opvang op de [website].

Kan ik mijn contract opzeggen in de ouderapp?
Via de ouderapp is het alleen mogelijk om de contract(en) in te zien. Wilt u uw contract opzeggen, dan kunt u dit doen via Mijn opvang op de [website].

Waar vind ik mijn maandfacturen in de ouderapp?
Onderin de ouderapp staan helemaal rechts het hamburger menu (drie streepjes onder elkaar). Als u daar op klikt dan vindt u het daar de facturen.

Krijg ik een pushnotificatie bij een nieuwe maandfactuur?
U krijgt geen notificatie als er een nieuwe factuur toegevoegd is.

Heeft u na het lezen van de veelgestelde vragen nog vragen? Neem dan contact op met de Klantenservice van Yes! Kinderopvang.