Instructies 'Mijn opvang'

'Mijn opvang' is speciaal voor ouders van Yes! Kinderopvang. Daar vinden zij alle belangrijke gegevens en kunnen zij eenvoudig de opvang wijzigen. 

  • Onderstaand vindt u uitleg over het gebruik van 'Mijn opvang'. Lees ook de tips onderaan deze pagina. 
  • Komt u er niet (helemaal) uit? Neem dan gerust contact op met [de klantenservice]. De medewerkers helpen u graag verder. 
 

Een paar regels uitleg

Het menu ziet u linksboven (horizontale streepjes). 

In het menu vindt u alle onderdelen van uw persoonlijke ouderomgeving: 

  • per kind: planning, aanvragen, gegevens, documenten en contracten
  • per account: familie, profiel (uw gegevens), financieel overzicht (facturen en jaaropgaven en algemene documenten (bijvoorbeeld voorwaarden, informatie over nieuwe tarieven en factuurschema)
 

In het menu-item 'Planning' ziet u de huidige opvangplanning van uw kind.  

Via de actiebutton rechts bovenin, geeft u eenvoudig een wijziging in de planning door. Bijvoorbeeld als u een ruildag of extra dag aanvraagt of als u uw kindje ziek of afwezig meldt. 

 

Op het scherm ziet u per kind een kadertje. Via deze kadertjes komt u ook bij de kindgegevens en kunt u ook snel iets wijzigen of doorgeven. Hiervoor hoeft u dus niet eerst naar het menu. U gebruikt hiervoor eenvoudig de actiebutton op het kadertje.   

Ook kunt u hier heel eenvoudig een berichtje naar de groep van uw kind sturen.
LET OP! Deze functie is momenteel niet in gebruik!     

De actiebutton kunt u ook weer eenvoudig sluiten. 

In het kader op het scherm vindt u verschillende onderdelen. Zo kunt u bijvoorbeeld de gegevens van uw kind openen en aanpassen. 

De contractinformatie kunt u ook vanaf deze kadertjes per kind inzien en wijzigen. 

Gebruik voor het wijzigen van het contract, eerst de paperclip en dan de actiebutton rechts bovenin. 

      

Aanvragen -> Hier vindt u een overzicht van de aanvragen die u heeft gedaan. 

 

Tips

  1. Onthoud dat als u iets gaat wijzigen of doorgeven, dat u steeds op de RONDE ACTIEBUTTON klikt. Dan klapt er een menu uit en kiest u één van de opties.
  2. Bent u uw inloggegevens voor ‘Mijn opvang’ kwijt? Geen probleem. U kunt eenvoudig via ‘Wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen. Uw gebruikersnaam is uw e-mailadres. 
  3. De gegevens over de opvang die u afneemt, ook de uren en kosten, staan in het contract. In ‘Mijn opvang’ vindt u per kind een contract. Het contract bestaat uit meerdere pagina’s. De opvanguren vindt u meestal terug op pagina 3 van het contract. Heeft u structureel meer opvang nodig, of juist minder? Dan regelt u dat door uw contract te wijzigen in 'Mijn opvang'. Wilt u eerst weten wat de gewenste opvang kost? Dit berekent u eenvoudig [hier] met de rekentool.
  4. Een broertje/zusje inschrijven regelt u ook via 'Mijn opvang'. Klik bij 'Familie' op de ronde button en kies 'Broertje/zusje inschrijven'. Via het algemene inschrijfformulier is dit niet mogelijk, omdat het systeem uw gegevens herkent en u de inschrijving niet kunt voltooien.   
  5. Wilt u 'Mijn opvang' direct kunnen openen? Maak dan een snelkoppeling op uw bureaublad of startscherm. Hoe?
    - Bureaublad: klik [hier]
    - IPhone of IPad, klik [hier]
    - Android, klik [hier]
  6. Mijn opvang wordt voortdurend verbeterd. Hierdoor kan bovenstaande informatie afwijken van de werkelijke situatie. Uiteraard proberen we dit tot een minimum te beperken.  

We hopen dat u met veel plezier gebruik gaat maken/gebruikmaakt van 'Mijn opvang'.